ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Az ÁSZF PDF formátumban letölthető:
Budinszki Balázs e.v. (a továbbiakban: „Szolgáltató”) a https://suparuhaz.hu internetes oldalon (a továbbiakban: „Honlap”) elérhető szolgáltatásainak és a Honlap használatának főbb általános szabályait a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban „ÁSZF”) szabályozza annak érdekében, hogy mind a Honlap használata, mind a szolgáltatásaink igénybevétele zökkenőmentes lehessen a Honlap látogatóinak és a Honlapon elérhető szolgáltatásokat igénybe vevőknek (a továbbiakban együttesen: „Ügyfél”).
Amennyiben Ügyfélként úgy döntesz, hogy igénybe veszed bármely szolgáltatásunkat, kérjük, mindenképp olvasd el a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Tájékoztatunk, hogy a szolgáltatásaink igénybevételével elfogadod a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket.
Tájékoztatunk, hogy például a termékek paramétereivel és leírásával kapcsolatos tájékoztatásaink a Honlapon, az Áruház menüponton belül érhetőek el, azokat az ÁSZF rendelkezései nem tartalmazzák. Fontos, hogy tudd, a Honlapon megjelenített termékképek, fényképek csak illusztrációként szerepelnek és eltérhetnek a valóságtól, valamint a termékleírások csak tájékoztató jellegűek.
Tájékoztatunk, hogy a szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltatóként nem iktatjuk, így utólag nem hozzáférhetők és nem megtekinthetők. Szolgáltatóként nem vetjük alá magunkat semmilyen magatartási kódexnek.
1. A Szolgáltató legfontosabb adatai
Megnevezése: Budinszki Balázs e.v.
Statisztikai számjele: 56925164-4791-231-20
Adószáma: 56925164-1-40
Székhelye: 8360 Keszthely, Csabagyöngye utca 18.
Képviselője: Budinszki Balázs
Képviselőjének elérhetősége: shop@suparuhaz.hu
Telefonszámunk: +36-20-3114905
2. Gyakori fogalmak
- a) „Webshop”: a https://suparuhaz.hu elérhető webáruház.
b) „Regisztráció”: Webáruházunkban történő regisztrációt jelenti.
c) „Regisztrált felhasználó”: aki a Webáruházunkban regisztrált felhasználóként.
d) „Vásárlói fiók (profil, fiókom)”: a Webshopban regisztrált felhasználók részére biztosított szolgáltatásunk.
e) „Új Vásárló”: aki úgy használja a Webshopunkat, hogy még nem rendelkezik regisztrációval a termék megrendelése során.
f) „Vásárló”: aki vásárol termékeink közül a Webshopunkban, lehet természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező jogalany is, a Regisztrált felhasználó és az új Vásárló együttes elnevezése.
g) „Vásárolt termék” vagy „megrendelt termék”: a Webshopunkban található és a Vásárló által megrendelésében megjelölt azon termék, amelyet a megrendelése révén megrendel és megvásárol tőlünk.
h) „Megrendelés”: a Vásárló jelen ÁSZF 4.1.6.-4.1.7. pontja szerinti, ajánlati kötöttséget eredményező kifejezett és egyértelmű jognyilatkozata a Webshopunkban kiválasztott termékünk megrendelésére és megvásárlására vonatkozóan.
i) „Futár”: a képviseletünkben eljáró futárszolgálat képviselője/alkalmazottja/megbízottja.
j) „Hírlevél”: olyan szolgáltatásunk, melynek révén a feliratkozók értesülhetnek új híreinkről, szolgáltatásainkról, termékeinkről hozzájárulásuk alapján a hírlevél szolgáltatásra történő feliratkozásuk által.
k) „Feliratkozó”: hírlevélre feliratkozó személy.
l) „Direkt marketing megkeresés”: közvetlen üzletszerzési célból a direkt marketing megkereséshez hozzájáruló személyek megkeresése akár postai úton, e-mailben vagy telefonon (SMS-ben) keresztül.
m) „Facebook oldal”: a Szolgáltató https://www.facebook.com/suparuhaz/ elérhetőségen található Facebook oldala.
n) „Kapcsolat”: a Honlapon elérhető kapcsolattartáshoz kapcsolódó elérhetőségek és a kapcsolati form gyűjtőneve, melynek révén a Honlap látogatói, illetve az ügyfelek kapcsolatba léphetnek a velünk.
o) „Kapcsolatfelvevő”: aki a Kapcsolat menüpont alapján kapcsolatot létesít velünk.
p) „Szolgáltatásaink”: Webshopban történő vásárlás, hírlevélküldés, direkt marketing megkeresés, kapcsolattartás és panaszkezelés biztosítása, Facebook oldal működtetése, közreműködés és segítségnyújtás garanciális kérdésekkel és a Webshopban vásárolt termékekkel összefüggésben, árajánlatkérés funkció.
q) „Honlapon elérhető szolgáltatásokat igénybe vevő”: a Vásárló, Feliratkozó, Kapcsolatfelvevő személy, illetve a Honlapon elérhető további szolgáltatásokat igénybe vevők együttes elnevezése.
r) „Ügyfél”: Honlap látogató, Honlapon elérhető szolgáltatásokat igénybe vevő együttes elnevezése.
3. Alapelveink
Szolgáltatásainkat jogszerűen és tisztességesen, valamint átlátható módon biztosítjuk Ügyfeleink számára, így Neked is, továbbá tiszteletben tartjuk alapvető jogaidat és szabadságaidat is. Termékeink széles választékával és szakértő gondoskodásunkkal igyekszünk biztosítani, hogy minden esetben elégedetten távozz tőlünk, mint Vásárló. Igyekszünk támogatást és segítséget nyújtani Neked termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatban.
4. Szolgáltató szolgáltatásai
Honlap látogatóként lehetőséged van megtekinteni Webshopunk kínálatát, melyben kedvedre válogathatsz, kereshetsz. Fontos, hogy a Webshopunkban regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges a vásárlás. Ezen felül Honlap látogatóként lehetőséged van feliratkozni hírlevelünkre is, így pedig értesülhetsz a legfrissebb híreinkről és új termékeinkről, szolgáltatásainkról, valamint kapcsolatba léphetsz velünk a Honlapon megadott elérhetőségeink bármelyikén.
4.1. Webshop használat
4.1.1. A termék Webshopban történő megkeresése
Érdeklődőként különböző termékek közül választhatsz az „ÁRUHÁZ” menüpontban elérhető Webshopunkban, lehetőséged van szűkíteni a keresési feltételeket is. Lehetőséged van a jobb felső sarokban lévő szabadszavas keresővel keresni, az árak alapján is tudsz szűrni, illetve a termékek különböző kategóriára is tudsz szűrni.
4.1.2. A termék megtekintése
Amennyiben megtaláltad a keresett terméket, úgy a termékre történő kattintást követően tudod megtekinteni a termék részletesebb információit is – ideértve a termék méretét, kódszámát, a termék árát, paramétereit, színét, anyagát és egyéb tulajdonságait is.
A Webshopban megjelenő termékek a készlet erejéig kaphatóak. Amennyiben a rendelés időpontjában éppen nincsen készleten a megrendelt termék, úgy mindenképp értesítünk Téged a várható szállítás időpontjáról is.
4.1.3. Regisztráció a webshopban
Amennyiben regisztrálni szeretnél Webshopunkba, úgy azt a regisztrációs űrlap kitöltése segítségével tudod megtenni, amely az alábbi linken érhető el: https://www.suparuhaz.hu/fiokom/. Fontos, hogy a Webshopunkban történő vásárlásnak nem előfeltétele a regisztráció megléte, anélkül is lehetséges a vásárlás.
Az űrlap kitöltésekor szükséges megadnod az e-mail címed és jelszavad, illetve egy általad kitalált felhasználónevet. A regisztrációddal elfogadod az Adatkezelési tájékoztatónk és az ÁSZF-ünk tartalmát, illetve nyilatkozol a szükséges személyes adataid kezelésével összefüggésben hozzájárulásod megadásáról.
A regisztrációs kérelem megküldését követően a részünkre megadott e-mail elérhetőségedre küldünk egy e-mailt, ami igazolja, hogy sikeres volt a regisztrációd. Az e-mailben megtalálod a felhasználóneved és egy linket, amire rákattintva azonnal be tudsz jelentkezni a fiókodba.
4.1.4. Vásárlói fiók létrehozása
Amennyiben regisztráltál Webshopunkba és rendelkezel vásárlói fiókkal, lehetőséged van bejelentkezni saját fiókodba az alábbi linken: https://www.suparuhaz.hu/fiokom/. A bejelentkezéshez szükséges megadnod e-mail címed és jelszavad, majd szükséges megnyomnod a „Bejelentkezés” gombot.
A bejelentkezést követően Regisztrált felhasználóként lehetőséged van a „Fiókadatok és Címek” menüpontokban megadni a számlázási és szállítási címedet, telefonszámodat és nevedet, valamint fel is tudsz iratkozni hírlevél szolgáltatásunkra, illetve direkt marketing szolgáltatásunkra checkbox segítségével. A módosítások érvényesítéséhez minden esetben az alsó „Mentés” gombra kell kattintani. A „Fiókadatok” menüben tudod a jelszavad módosítani a jelenlegi jelszavad és az új jelszavad megadásával, amit a „Módosítások mentése” gomb megnyomása véglegesíthetsz.
A „Rendelések” menüpont alatt meg tudod tekinteni korábbi megrendelésed adatait, láthatod a rendeléseid számát, dátumát, és a rendelések összesítőjét is.
Vásárlói fiókodat bármikor törölheted a „Fiókadatok” menüpont megnyomását követően a „Fiók törlése” gomb megnyomásával. Fontos, hogy amennyiben törlöd vásárlói fiókodat, az a továbbiakban már nem lesz helyreállítható, rendszerünkből minden olyan adat törlésre kerül, amelynek tárolását és megőrzését jogszabály nem írja elő számunkra. Amennyiben Regisztrált felhasználóként vásároltál Webshopunkból, úgy az adózási, számviteli és polgári jogi előírásokból fakadóan kötelesek vagyunk bizonyos adatokat a vásárlói fiók törlését követően is a jogszabályokban meghatározott ideig kezelni.
Amennyiben szeretnél kijelentkezni vásárlói fiókodból, azt a „Kijelentkezés” gomb megnyomásával tudod megtenni.
4.1.5. Elfelejtett jelszó opció
Amennyiben Regisztrált felhasználóként rendelkezel vásárlói fiókkal, azonban elfelejtetted a regisztráció során megadott, bejelentkezéshez szükséges jelszavadat, lehetőséged van új jelszót kérelmezni az alábbi linken keresztül: https://www.suparuhaz.hu/fiokom/lost-password/
Vagy a https://www.suparuhaz.hu/fiokom/ linken a képernyő baloldalán az „Elfelejtett jelszó?” Kérdésre kattintva szintén elérhető a jelszóigénylős oldal.
Ebben az esetben szükséges a linken megadnod a regisztráció során használt e-mail címedet vagy felhasználónevedet, ezt követően mi erre az e-mail címre küldünk részedre egy e-mailt, amelyben a leírjuk, hogy mit kell tenned az új jelszó beállításhoz. A dolgod nagyon egyszerű lesz: a kiküldött e-mailben lévő gombra kell kattintanod, ami átirányít a www.suparuhaz.hu oldalra, ahol megadhatod az új jelszavad. Megadás után a „Mentés” gombra kell kattintanod. Az új jelszó megadásánál arra kell figyelned, hogy megfelelő erősségű legyen.
4.1.6. A vásárlás folyamata
4.1.6.1. A termék Kosárba helyezése és a Kosár tartalma
A megrendelés érdekében szükséges a megrendelendő termék kapcsán a megfelelő mennyiséget kiválasztanod, majd a terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával a Kosaradba helyezned.
A „Bevásárlótáska” ikon megnyomásával meg tudod tekinteni Kosarad tartalmát. Láthatod, hogy milyen terméket rendelnél meg, valamint abból mekkora mennyiséget rendelnél, illetve a megrendelés mennyibe fog kerülni majd. Növelheted a „+” jel segítségével a megrendelendő termék mennyiségét, illetve a „-” jel segítségével csökkentheted is azt, valamint a sor eleji „X” ikon megnyomásával törölheted is az adott terméket a Kosaradból. Kosaradat frissítheted a „Kosár frissítése” felirat megnyomásával. Amennyiben esetleg korábbi vásárlásaid alapján rendelkezel kedvezmény kóddal, úgy azt meg tudod adni a „Kupon kód” felület résznél. Ahhoz, hogy érvényesítsd a kedvezmény kódodat, szükséges megnyomnod a „Kupon beváltása” gombot is. A „Kosár összesen” résznél egy előzetesen kalkulált kiszállítási költség is látható. (Itt még nem fontos kiválasztanod a végleges szállítási módot, itt csupán tájékoztató jelleggel szerepel. A szállítási és fizetési módot a „Pénztár” oldalon tudod véglegesíteni.)
Amennyiben ellenőrizted a Kosarad tartalmát, és rendben találtad, a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomását követőn megadhatod a számlázáshoz és szállításhoz szükséges hiányzó adataidat, illetve kiválaszthatod a fizetési feltételek közül a számodra legmegfelelőbb megoldást, valamint a választhatsz futárszolgálatos kiszállítás és személyes átvétel között.
4.1.6.2. Szállítási feltételek
Webshopunkban történő rendelés esetén a szállítást együttműködő partnerünk, a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. (székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.) végzi (a továbbiakban: „Futár”.
Kiemelnénk, hogy a termék ára nem tartalmazza a szállítás költségét. A megrendelés szállításának várható költségeinek megtekintéséhez szükséges először kiválasztanod a megrendelendő terméket, majd a „Kosárba teszem” gomb megnyomását követően, szükséges áttekintened a Kosár tartalmát, majd ezt követően szükséges megnyomnod a „Tovább a pénztárhoz” gombot, és szükséges megadnod a megrendeléshez nélkülözhetetlen hiányzó adatokat. Itt a „Pénztár” oldalon jobb oldalán tudsz választani a személyes átvétel és a futárszolgálatos kiszállítás között. Előbbi ingyenes, míg utóbbi csak bizonyos termékeknél ingyenes (részletek: https://www.suparuhaz.hu/szallitasi-informaciok/). A termékek kiszállításának díja adott megrendelés mennyiségétől és a megrendelt termékek csomagolási méretétől is függ, ami esetről-esetre változik és a megrendelés összegzésekor a Webshop rendszere által automatikusan generálódik a Futár által részünkre rendelkezésre bocsátott aktuális díjtáblázatnak megfelelően.
Fontos, hogy a kiszállítás az általad (Vásárlóként), a megrendelés során megadott szállítási címre történik, főszabály szerint hétköznap. A szállítás pontos napjáról és idejéről minden esetben előzetesen értesít majd a Futár Téged az általad megadott e-mail elérhetőségen vagy telefonszámon. Amennyiben a banki átutalás útján történő fizetési opciót választottad, tudnod kell, hogy a megrendelésed nem kerül feladásra a Futár részére, amíg a megrendelésed teljes összege nem íródik jóvá bankszámlaszámunkon. Fontos, hogyha a megrendelt termék nincs raktáron, e-mailben értesítünk és megfelelően tájékoztatunk.
Vásárlóként a jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárulásodat adod ahhoz, hogy Szolgáltatóként az adataidat (név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím), illetve a megrendelt termék kiszállításához szükséges, a csomagra vonatkozó további adatokat (pl. megjegyzés a kézbesítéshez, utánvét esetében fizetendő összeg) a kézbesítés érdekében a Futár részére átadjuk. Az adatkezelésünkről részletesebb információkat jelen ÁSZF 9. pontjában találsz.
Vásárlóként köteles vagy biztosítani, hogy a Futár a szállítási címként megjelölt helyet kellő biztonsággal megközelíthesse, és hogy a szállítási címként megjelölt helyen Te vagy meghatalmazottad a megrendelt termék átvétele érdekében elérhető legyen.
Az első sikertelen kézbesítési kísérletet követően a Futár ismételten megkísérli a megrendelt termék kiszállítását. Ez esetben az előzetesen jelzett szállítási határidő automatikusan meghosszabbodik az ismételt kézbesítési kísérletre nyitva álló határidővel.
Amennyiben a megrendelt termék kézbesítésére Neked, mint Vásárlónak, felróható okból nem kerül sor és a Futár a megrendelt terméket visszaszállítja részünkre, úgy Vásárlóként köteles vagy az ezzel kapcsolatban felmerült többletköltségeinket írásbeli felhívásunkra, haladéktalanul megfizetni. Amennyiben a megadott címen a küldeményt nem veszed át, a termék visszaszállításra kerül raktárunkba és az újbóli kiszállítás érdekében fel kell venned a kapcsolatot velünk, illetve az újbóli kiszállítás költségeit meg kell fizetned részünkre.
A sikertelen kézbesítést követő egy hónapig tároljuk raktárunkban a megrendelt terméket, amennyiben ezen időszak alatt nem lépsz velünk kapcsolatba az átvétel érdekében és nem veszed át a megrendelésedet, úgy az egy hónapos intervallum leteltét követőn már tárolási díjat számítunk fel, melynek mértéke a megrendelés díjának 10%-a. Ebben az esetben csak akkor tudjuk átadni Részedre a megrendelésedet, ha rendezed a felmerült tárolási költségeket is, annak hiányában jogosultak vagyunk visszatartani a megrendelt terméket a költségek rendezéséig. Amennyiben visszamondod megrendelésedet, úgy a megrendelt terméket szabadkészletre vesszük és az ismét eladhatónak fog minősülni.
A szállítás esetén közreműködőink jogosultak meggyőződni személyazonosságodról, illetve meghatalmazott eljárása esetén az Ő személyazonosságáról. Ha nem Te veszed a megrendelést át a kiszállítás során, szükséges, hogy meghatalmazottad rendelkezzen Tőled meghatalmazással a megrendelés átvétele és a dokumentumok aláírása vonatkozásában, a meghatalmazás meglétéért felelősséggel Te tartozol. Amennyiben az átvevő személy nem igazolja a felhívásra személyazonosságát, a Futár jogosult a megrendelt termék átadását megtagadni és a Futár a megrendelt terméket részünkre, de a Te költségedre visszaszállítani. Az ismételt kikézbesítéssel felmerülő költségeket ilyenkor köteles vagy Te, mint Vásárló viselni.
Az átvevő személynek minden esetben olvashatóan szükséges aláírnia kiszállítás esetén a szállítólevelet.
A megrendelt termék kiszállításakor köteles vagy a megrendelt termék kapcsán meggyőződni annak minőségéről és mennyiségéről, köteles vagy azt tételesen ellenőrizni. Ez azt jelenti, hogy az átvételt követően a Futár távozása után nem áll módunkban utólag mennyiségi és minőségi reklamációt elfogadni, ide nem értve jelen ÁSZF 4.1.10. pontjában foglaltakat.
Amennyiben a kiszállított terméket a szállítólevél aláírásával átveszed, elismered, hogy Szolgáltatóként hiánytalanul és sérülésmentesen, szerződésszerűen teljesítettük a megrendelésedet. Házhozszállításkor hiánytalan és sérülésmentes kézbesítés esetén köteles vagy a Futár részére szállítólevelet, mint átvételi elismervényt aláírni, ennek hiányában a megrendelt termék nem hagyható Nálad és az ismételt kikézbesítéssel felmerülő költségeket köteles vagy írásbeli felhívásunkra, haladéktalanul megfizetni nekünk.
Amennyiben a kiszállítás során a termék hibáját, hiányosságát vagy több termék megrendelése esetén valamely termék hiányát észleled, köteles vagy azt a szállításkor jelezni a kiszállító személynek. Amennyiben a Futár által házhoz szállított csomag megsérült, tartalma hiányos vagy hibás, köteles vagy erről a Futárral részletes, minden tényre és körülményre kiterjedő jegyzőkönyvet felvenni és a kárigényedet abban megjelölni.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét díjmentesen biztosítjuk. Javasoljuk, hogy amennyiben a termék sérülten érkezik Hozzád, annak átvételét függeszd fel, és a terméket küldd vissza részünkre a Futárral. Amennyiben több tételből álló rendelés esetén csak egy tételt találsz a szállításból eredően sérültnek, úgy a teljes szállítmányt szükséges részünkre visszaküldened, hogy a következő munkanapon újra küldhessük azt. Az átvételt követően észlelt sérülésért felelősséget nem vállalunk!
4.1.6.3. Fizetési feltételek
Tájékoztatunk, hogy a Webshopunkból történő megrendelés esetén, az alábbi fizetési opciók közül tudsz választani a megrendelés végösszegének kiegyenlítése érdekében:
- lehetőséged van a megrendelés végösszegét banki átutalás útján előre kiegyenlíteni,
- lehetőséged van a megrendelés végösszegét bankkártyás fizetés által rendezni,
- futárszolgálattal történő házhozszállítás során lehetőséged van továbbá utánvét által, készpénzben vagy bankkártyával rendezni a megrendelés .
Amennyiben az utánvétes fizetést választod, úgy a kiszállító futárnak szükséges készpénzben vagy bankkártyával megfizetned a megrendelés végösszegét.
Bankszámlára történő előre utalás esetén Vásárlóként a megrendelés végösszegét a termék kiszállítását, illetve átvételét megelőzően tudod megfizetni részünkre az alábbiak szerint:
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: OTP Bank Nyrt.
- Bankszámlaszám: 11722010-21453063
Előre utalás esetén a közlemény rovatban a megrendelés számot és a nevedet minden esetben szükséges feltüntetned. Előre utalás esetén a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően leszel Vásárlóként jogosult.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A bankkártyás fizetés folyamatáról, biztonságosságáról és előnyeiről az alábbi linken részletesen tájékozódhatsz:
https://www.suparuhaz.hu/barion/
Fontos, hogy Szolgáltatóként nem felelünk az általad kiválasztott elektronikus fizetési mód miatt Nálad jelentkező – különösen, de nem kizárólag a számlavezető vagy kártyakibocsátó bankod által kiszabott – többletköltségekért, azokat Vásárlóként köteles vagy viselni a megrendelés végösszegén felül.
Tájékoztatunk, hogy a Honlapunkon feltüntetett árak bruttó árak (ÁFÁ-t tartalmazzák) és forintban értendőek. A Webshopban elérhető termékek mindenkori bruttó vételára a Honlapon kerül feltüntetésre, és az a kiszállítás költségét nem tartalmazza, az „Pénztár” menüpontban tudod megtekinteni a megrendelt termékek bruttó összegét, valamint a kiszállítás költségét és a megrendelésed végső bruttó árát, amely már tartalmazza a kiszállítás költségét is.
Tájékoztatunk, hogy az árakat jogosultak vagyunk a Webshopban megváltoztatni, mely változás a Honlapon való közzététellel válik hatályossá és a hatályba lépés előtt Vásárlóként általad már elküldött megrendeléseidet nem érinti.
Igyekszünk gondoskodni az árak naprakész meghatározásáról. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül a Webshop felületére, különös tekintettel az általad is felismerhetően nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatjuk a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében elállhatsz vásárlási szándékodtól. Amennyiben hibásan került valamely ár feltüntetésre a Webshopunkban, úgy döntésednek visszajelzéséig felfüggesztjük a megrendelésed teljesítését. Amennyiben a megrendelésed során megadott elérhetőségén nem vagy elérhető, úgy e körülményt a megrendelésedtől való elállásnak tekintjük, és erről írásban értesítünk.
4.1.6.4. A megrendelés leadásához szükséges adatok megadása, megrendelés
Miután ellenőrizted Kosarad tartalmát, megnyomtad a „Tovább a pénztárhoz” gombot, szükséges megadnod a „Pénztár” oldalon azokat az adataidat, amik a számlázáshoz és szállításhoz szükségesek. Fontos, hogy a „Vissza a kosárhoz” gomb segítségével visszatérhetsz a Kosaradhoz, illetve a Webshopba is és ezen gomb megnyomását követően tudod még módosítani a Kosarad tartalmát is.
Amennyiben már rendelkezel regisztrációval a Honlapunkon, úgy, ha a „Bejelentkezés” gomb segítségével bejelentkezel e-mail címed (vagy felhasználóneved) és jelszavad megadása által a Webshopban történő vásárlás során, a profilodban megadott számlázási és szállítási adataid, illetve elérhetőségi adataid (email, telefonszám) betöltődnek a „Tovább a pénztárhoz” gombot megnyomásakor, így azokat az adatokat már nem szükséges kitöltened. Amennyiben esetleg nem adtad meg a megrendelés teljesítéséhez szükséges minden adatodat, úgy a hiányzó adataidat szükséges kitöltened.
Fontos, hogy nem kötelező regisztrálni a Webshopunkból történő rendeléshez.
Amennyiben Új vásárlóként szeretnél tőlünk rendelni, úgy szükséges megadnod részünkre a kapcsolattartás érdekében e-mail címedet, telefonszámodat, valamint a számlázás érdekében neved, számlázási címed, cég, egyéni vállalkozó esetében a vállalkozás nevét és az adószámot is, ezen felül megadhatod a szállítási címedet is, ha az eltérő a számlázási címedtől.
Miután kitöltötted a megrendeléshez szükséges adatokat, szükséges kiválasztanod azt is, hogy milyen fizetési opcióval egyenlíted ki a megrendelés vételárát, valamint a szállítás módját is itt kell véglegesítened. Lehetőséged van egyéb közlendődet is megírni részünkre a „Rendelés jegyzetek” rovatban.
Fontos, hogy ha minden adatot megadtál, és kiválasztottál, akkor ellenőrizd le az adataid ismét. A csillaggal jelült mezők kitöltése kötelező! Ha ezek közül valamelyik nincsen kitöltve, akkor nem tudsz rendelni.
Amennyiben ellenőrizted rendelésedet és megadott adataidat, azokat rendben találtad, a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával véglegesítheted és elküldheted a megrendelésedet nekünk. Fontos, hogy a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával Vásárlóként fizetési kötelezettséged keletkezik. Ahhoz, hogy megrendelésed véglegesíthesd és elküldjed részünkre, szükséges elfogadnod az Adatkezelési tájékoztatónk és az ÁSZF-ünk tartalmát, illetve checkbox segítségével nyilatkoznod személyes adataid kezelésével összefüggésben. Enélkül megrendelésedet nem tudod elküldeni nekünk.
4.1.7. Ajánlati kötöttség
A megrendelés általunk történő elfogadásig és visszaigazolásáig jogosult vagy visszavonni megrendelésedet, mely esetben mentesülsz az ajánlati kötöttség alól. Amennyiben már megfizetted a megrendelés végösszegét részünkre és az általunk megküldendő Visszaigazolás (elfogadás) előtt visszavonod megrendelésedet, jogosulttá válsz a már teljesített fizetések visszaigénylésére. Ebben az esetben szükséges a megrendelés visszavonásával egyidejűleg azt is megjelölnöd, hogy mikor történt általad a megrendelt termék végösszegének megfizetése, illetve milyen bankszámlaszámra és hova kéred az általad kifizetett összeg visszatérítését. Visszafizetési kötelezettségünknek az ajánlati kötöttséged megszűnését követő 15 napon belül teszünk eleget, amennyiben rendelkezésünkre áll valamennyi, a visszafizetéshez szükséges adat.
Fontos, hogy jogosultak vagyunk kérni arra, hogy igazold részünkre hitelt érdemlő módon a megrendelés megfizetését, amennyiben kétség merül fel annak megtörténtét illetően. Ez esetben a 15 napos visszafizetési határidő a fizetés hitelt érdemlő módon történő igazolásától kezdődően kötelez minket.
A Megrendelést haladéktalanul, de legkésőbb annak általad történő elküldésétől számított 48 órán belül visszaigazoljuk Részedre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával leadtad a rendelésed, ezért a webáruház rendszere azonnal, automatikusan küld egy e-mailt a megadott e-mail-címedre, hogy megkaptuk a rendelésed. Az általunk megküldött Visszaigazolással áll be rád nézve az ajánlati kötöttség és ebből kifolyólag a megrendelés általunk történő visszaigazolásával (elfogadásával) jön létre a szerződés. A Visszaigazolásunkban feltüntetjük a megrendelés leglényegesebb adatait, így például a megrendelt termék adatait, a rendelés számát az általad választott szállítási és fizetési módot.
A Megrendelés visszaigazolását köteles vagy ellenőrizni és amennyiben a visszaigazolásban eltérést észlelsz a megrendeléshez képest, köteles vagy azt 1 munkanapon belül jelezni irányunkba.
4.1.8. Adatbeviteli hibák javítása
A megrendelés bármely szakaszában, a megrendelés részünkre történő megküldéséig lehetőséged van javítani az általad megadott adatokat Visszatérő vásárló esetén a vásárlói fiókodban a „Címek és a Fiókadatok” menüpontban, illetve akár a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomását követően a „Pénztár” oldalon. Új vásárlóként a „Kosár” oldalon, illetve szintén a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomását követően a „Pénztár” oldalon tudod módosítani az adataidat, valamint a megrendelt termék mennyiségét, típusát a „Pénztár” oldalon a sor eleji „X” ikonra történő kattintással törölni, illetve a „+” és „-” jel segítségével állítani.
Amennyiben a megrendelést követően észleled, hogy a megrendelés során téves vagy hibás szállítási vagy számlázási adatot adtál meg, lehetőséged van jelezni részünkre központi telefonszámunkon (+36203114905) vagy a e-mailen (info@suparuhaz.hu) keresztül a Megrendelés általunk történő visszaigazolását követő egy munkanapon belül, ebben az esetben illetékes kollégánk a telefonos egyeztetést követően e-mailben megerősítő levelet küld Neked, amelyre szükséges írásban válaszolnod. Amennyiben nem jelzel vissza részünkre az adatok általad kért kijavításának megerősítése kapcsán, addig szükséges felfüggesztenünk megrendelésed teljesítését a válaszod megérkezéséig. Ebben az esetben a teljesítési határidők meghosszabbodnak azzal az intervallummal, amennyi ideig vártuk a válaszodat.
Ha a Megrendelés általunk történő visszaigazolását követő egy munkanapon belül nem jelzed az esetleges adatmódosítási szándékodat, úgy a későbbiek során azt nem áll módunkban már módosítani. Tudnod kell, hogyha a szállítási cím módosításra kerül a megrendelés során leadotthoz képest, és annak okán többletköltségünk keletkezik, azt köteles vagy részünkre a megrendelés kiszállítását megelőzően kifizetni.
Szolgáltatóként az általad tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terhel minket.
4.1.9. Számlázás
Szolgáltatóként számlázásunk során a Billingo Technologies Zrt. (székhely: 1133 Budapest, Árbóc utca 6. III. emelet, cégjegyzékszám: 01-10-140802, adószám: 27926309-2-41) számlázó programját használjuk. A megrendelésedet követően elektronikus számlát küldünk a megrendelésed során megadott e-mail elérhetőségedre.
4.1.10. Elállás, szavatosság, jótállás
4.1.10.1. Elállási jog
4.1.10.1.1. Egyedi termékek esetében
Amennyiben valamely megrendelt egyedi terméket a kérésedre, utasításodra, az általad megadott igényeknek és feltételeknek megfelelően, személyre szabottan készítünk, illetve állítunk elő, ezen egyedi termékekre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján, Vásárlóként nem illet meg az elállási jog, ha az egyedi termékek olyan nem előre gyártott termékeknek minősülnek, amelyeket utasításaid alapján vagy kifejezett kérésedre állítunk elő.
4.1.10.1.2. Egyéb termékek esetében
Amennyiben nem a kérésedre és utasításaid szerint kerül sor a termék gyártására, úgy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében, ha fogyasztónak minősülsz, megillet a megrendeléstől való elállás joga akként, hogy az elállás jogát gyakorolhatod a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időben is, valamint a termék átvételét követő 14 napon belül. Fontos, hogy indokolás nélkül lehet az elállás jogát gyakorolni és arra fogyasztónak minősülő Ügyfeleink jogosultak a jogszabály alapján. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Fogyasztónak minősülő Vásárlónként több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhetsz az elállási jogoddal.
Ha élni kívánsz elállási jogoddal, elállási szándékodat tartalmazó egyértelmű nyilatkozatodat köteles vagy eljuttatni vagy a shop@suparuhaz.hu e-mail címünkre vagy székhelyünkre (8360 Keszthely, Csabagyöngye utca 18.). Az elállási jog gyakorlásához felhasználható a jelen ÁSZF 2. számú melléklete szerinti elállási nyilatkozat-minta tartalma.
Határidőben gyakorlod elállási jogodat, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldöd elállási nyilatkozatodat részünkre. Fontos, hogy Téged terhel annak bizonyítása, hogy elállási jogodat a jelen pontban foglaltaknak megfelelően gyakoroltad.
Mindkét esetben haladéktalanul e-mailben visszaigazoljuk az elállási nyilatkozat megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekintenünk, ha Vásárlóként (Fogyasztó) az erre irányuló nyilatkozatodat 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldöd részünkre. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük figyelembe a határidőszámítás szempontjából. Kiemeljük, hogy a leveledet ajánlott küldeményként szükséges postára adnod, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Elállásod esetén köteles vagy a megrendelt terméket részünkre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatod közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a raktárunk címére: 1224 Budapest, Szakiskola utca 29. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldöd (postára adod vagy az általad megrendelt futárnak átadod) a terméket.
A termék részünkre történő visszaküldésének költsége Téged terhel. Szolgáltatóként az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terhel Téged.
Ha elállsz a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatod kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az általad teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választottad. Fontos, hogy jogosultak vagyunk a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapjuk a terméket, vagy nem igazolod hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldted nekünk, a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulásodat adod; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terhel Téged.
Kizárólag akkor vagy felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A jelen ÁSZF 4.1.10.1.1. pontján túl, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§-a alapján nem illet meg az elállás joga olyan termék tekintetében sem, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
4.1.10.2. Garanciális igények
Garanciális igényeidet (szavatossági, jótállási) Vásárlóként a shop@suparuhaz.hu e-mail címünkre vagy székhelyünkre (8360 Keszthely, Csabagyöngye utca 18.) küldött nyilatkozatod segítségével tudod részünkre jelezni.
Fontos, hogyha fogyasztónak minősülsz, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4.§-a alapján szükséges jegyzőkönyvet felvennünk a Hozzánk bejelentett szavatossági és jótállási igényeid kapcsán, a felvett jegyzőkönyvet pedig fogyasztóként a rendelkezésedre bocsátjuk, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése alapján, annak felvételétől számított 3 évig megőrizzük.
4.1.10.2.1. Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Webáruházunkban megvásárolható SUP deszkák tekintetében a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló rendelettel összhangban a vételárnak megfelelő jótállást biztosítjuk. Ez azt jelenti, hogy minden SUP deszkára legalább 2 év jótállást vállalunk, de bizonyos esetekben (pl.: Rock merev SUP deszka) a jótállás 3 év még akkor is, ha az értéke nem éri el a 250 000 Ft-ot. Természetesen 250 000 Ft felett minden SUP deszkára 3 év jótállást vállalunk. Evezőkre 1 év jótállást biztosítunk. Minden termék leírásánál megtalálható, hogy az adott termékre mennyi jótállást biztosítunk.
Érvényesítési határidő:
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Kötelezettségünk alól csak akkor mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás kezdő időpontja a termék részedre történő átadásának napja.
Tájékoztatunk, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatosági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesíteni nem tudsz. Fontos, hogy a jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és Termékszavatosság részben feltüntetett jogosultságoktól függetlenül is megilletnek Vásárlóként.
Amennyiben a jótállás kérése helytálló, kérheted a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, úgy a javítás lehetőségét tudod kérni. Ezeken felül pedig lehetőséged van az árleszállítás igénylésére is, illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére, sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíted csereigényedet, kötelesek vagyunk a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
4.1.10.2.2. Termékszavatosság
A Termék hibája esetén – választásod szerint – a kellékszavatossági pontban (lásd 4.1.10.2.3. pont) meghatározott jogaidat vagy termékszavatossági igényedet érvényesítheted.
Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.
A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényedet Vásárlóként a Termék átvételétől számított egy, kettő vagy három éven belül érvényesítheted függően a vásárolt terméktől. E határidő elteltével e jogosultságodat elveszted az adott termékre vonatkozóan. A hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles vagy a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Te vagy a felelős.
A termékszavatossági igényedet kizárólag az ingó dolog (termék) gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Neked kell bizonyítanod.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényed eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényedet a gyártóval szemben érvényesítheted.
4.1.10.2.3. Kellékszavatosság
Hibás teljesítésünk esetén a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthetsz velünk szemben az alábbiak szerint:
- kérheted a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az ezek közül az általad választott igény teljesítése lehetetlen vagy számunkra más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna;
- ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelheted az ellenszolgáltatás (vételár) arányos leszállítását vagy a hibát a mi költségünkre kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a Szerződéstől (illetve annak a hibás teljesítéssel érintett részétől) is elállhatsz. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az általad választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban Te viseled, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra mi adtunk okot Szolgáltatóként.
Köteles vagy a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított egy, két vagy 3 éves (terméktől függően) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaidat önálló jogként már nem érvényesítheted.
Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban köteles vagy bizonyítani, hogy az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Amennyiben bizonyítani tudjuk, hogy a hiba oka Neked felróható okból keletkezett, nem vagyunk kötelesek az általad támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már köteles vagy bizonyítani, hogy az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Fontos, hogy nem Fogyasztónak minősülő Vásárlóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
4.2. Facebook oldal
A https://www.facebook.com/ weboldalon Facebook oldalt üzemeltetünk Szolgáltatóként, amely az alábbi linken elérhető: https://www.facebook.com/suparuhaz/
A Facebook oldalunkon szakmai bejegyzéseinkkel, szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatos tájékoztatásokat, képeket teszünk közzé, valamint, ha ellátogatsz oldalunkra, véleményedet is elmondhatod termékeinkről, esetleg küldhetsz nekünk üzenetet is. A Facebook oldalunkon az Oldalelemzések funkcióval adatokat gyűjtünk, illetve elemezzük a Facebook oldal látogatóinak tevékenységét. Facebook oldalunkra a Facebook oldalon található „Tetszik” gombra kattintással lehetséges feliratkozni.
a) Szolgáltatóként elengedhetetlennek tartjuk, hogy a jogszabályoknak és a Facebook Közösségi Alapelveinek és Felhasználási Feltételeknek megfelelően működjünk, így a Facebook oldalunk látogatójaként szükséges bizonyos alapvető magatartási követelményeket és alapelveket és szabályokat betartanod.
A Facebook Közösségi Alapelveit az alábbi linken ismerheted meg: https://hu-hu.Facebook.com/communitystandards/violence_criminal_behavior.
A Facebook Felhasználási Feltételek pedig itt érhetőek el: https://www.facebook.com/legal/terms/update.
A Facebook oldal használatával tudomásul veszed és egyben magadra nézve kötelezőnek ismered el a Facebook Közösségi Alapelveiben és a Felhasználási Feltételekben rögzített magatartási követelményeket és tudomásul veszed, hogy a Közösségi Alapelvek megsértése esetén a Közösségi Alapelvekben, valamint a Felhasználási Feltételekben foglalt következményeket alkalmazhatjuk, illetve jogi úton is érvényesíthetjük jogainkat jogaink megóvása érdekében.
Szolgáltatóként nem tűrjük többek között:
- a becsületcsorbító kifejezéseket,
- a rágalmazásokat,
- a jó hírnév megsértése iránti megnyilvánulásokat,
- az emberi méltóságot sértő magatartások tanúsítását.
A fenti pontok megsértése esetén jogosultak vagyunk a jogellenes vagy egyébként kifogásolható tartalmat törölni, súlyos jogsértés esetén a Facebook oldal látogatóját jelenteni a Facebook számára és jogi lépéseket megtenni.
Amennyiben a Facebook oldal látogatójaként kifogásolható tartalmat észlelsz Facebook oldalunkon, köteles vagy azt haladéktalanul jelezni nekünk. Ha jóhiszemű eljárásunk során a jelzést megalapozottnak találjuk, jogosultak vagyunk az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
b) Fontos, hogy a Facebook oldalunkon található tartalmak a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény alapján szerzői jogi oltalom alatt állnak. A Facebook oldal látogatójaként ezen tartalmak kizárólag saját célú felhasználására vagy jogosult.
A Facebook oldal látogatójaként tudomásul veszed, hogy minden a jogszabályokkal ellentétes felhasználás, visszaélés szerzői jog megsértésének minősül és büntető-, és polgári jogi következményeket vonhat maga után.
4.3. Hírlevél és direkt marketing megkeresés
Szolgáltatóként lehetőséget biztosítunk arra, hogy feliratkozz hírlevélszolgáltatásunkra, illetve jelezd részünkre, hogy hozzájárulsz ahhoz, hogy közvetlen üzletszerzés céljából megkeressünk Téged akár postai úton, e-mailben vagy telefonon (SMS-ben) keresztül.
Fontos, hogy mind a hírlevélküldéssel összefüggő hozzájárulásodat, mind a direkt marketing célú megkereséssel összefüggő hozzájárulásodat kétféle módon tudod megadni részünkre:
- megadhatod a Honlapunkon a „Kapcsolat” menüpont alatt a megfelelő checkbox bejelölésével, valamint hírlevélküldés esetén neved és email címed megadásával, míg direkt marketing megkeresés engedélyezése esetén neved, e-mail címed, telefonszámod és címed megadásával és az Adatkezelési tájékoztatónk és ÁSZF-ünk elfogadásával a „Küldés” gomb megnyomásával egyidejűleg, illetve
- megadhatod már Regisztrált felhasználóként is, a profilodon belül, a „Fiók részletei” menüpontban, a megfelelő checkbox kiválasztásával és a „Változtatások mentése” gomb megnyomásával.
Tudnod kell, hogy mind hírlevélküldés esetén, mind a direkt marketing célú megkeresés esetén jogosult vagy hozzájárulásodat bármikor visszavonni. Ezt megteheted úgyis, hogy írsz nekünk egy e-mailt a shop@suparuhaz.hu e-mail címre, vagy ha rendelkezel vásárlói fiókkal, akkor a bejelentkezést követően a profilodon belül, a „Fiók részletei” menüpontban, a megfelelő checkbox-nál bejelölt kipipálást visszavonva. Utóbbi esetében szükséges a „Változtatások mentése” gombot is megnyomnod még.
Ezen felül a hírlevélküldés kapcsán lehetőséged van a hozzájárulásodat úgyis visszavonni, hogy a hírlevelünkben található „Leiratkozom” linkre kattintasz.
4.4. Kapcsolat
Annak érdekében, hogy megkönnyítsük számodra a velünk történő kommunikációt, lehetőséget biztosítunk részedre arra, hogy a Honlapon megadott elérhetőségeink valamelyikén felvedd velünk a kapcsolatot, illetve akár a „Kapcsolat” menüpont alatt elérhető formanyomtatványt kitöltve jelezd részünkre kérdéseidet.
https://www.suparuhaz.hu/kapcsolat/
5. Jogérvényesítési lehetőségek
5.1. Panaszkezelés
Amennyiben a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: „Fgytv.”) rendelkezései szerint fogyasztónak minősülsz, Vásárlóként a termékeinkkel vagy tevékenységünkkel kapcsolatos fogyasztói kifogásaidat előterjesztheted az alábbi elérhetőségeinken írásban, elektronikusan:
Név: SUP Áruház
E-mail cím: info@suparuhaz.hu
Fontos, hogy panasz esetén az Fgytv. rendelkezései alapján járunk el, így a hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (ügyfélszolgálatunkon) azonnal kivizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a panasz kezelésével nem értesz egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontodról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadjuk Neked. Ügyfélszolgálati címünkre vagy e-mail elérhetőségünkre megküldött panaszod esetén, az írásbeli panaszt a beérkezését követő harminc napon belül megvizsgáljuk és érdemben megválaszoljuk, továbbá intézkedünk arról, hogy a válaszunk eljusson Hozzád. Ha a panaszodat elutasítjuk, álláspontunkról az elutasításra vonatkozó érdemi válaszunkban, indoklásunkkal együtt tájékoztatunk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát kötelesek vagyunk öt évig megőrizni.
5.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Amennyiben a fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik a tárgyalások során, úgy jogosult vagy az alábbi jogérvényesítési lehetőségeket igénybe venni:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben fogyasztói jogaid megsértését észleled, jogosult vagy panasszal fordulni a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetők el.
Békéltető testület. A szolgáltatás minőségével, biztonságosságával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából eljárást kezdeményezhetsz a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhatsz a székhelyünk szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Székhelyünk szerint illetékes békéltető testület a következő:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: +36 1 488-2131
Fax száma: +36 1 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fontos, hogy a lakóhelyed (tartózkodási helyed) alapján jogosult vagy másik békéltető testülethez fordulni a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Az illetékes békéltető testületek elérhetőségét jelen ÁSZF 1. számú melléklete tartalmazza. Szolgáltatóként kötelesek vagyunk a békéltető testületi eljárásokban részt venni és együttműködni Veled. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
Amennyiben a fogyasztói jogvitát online szeretnéd lefolytatni és rendezni, azt megteheted a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén fogyasztóként az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáidat elektronikusan is rendezheted a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon beregisztrálsz, kitöltesz egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldöd a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Bírósági eljárás. jogosult vagy a fogyasztói jogvitából származó követelésed bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
5.3. Fogyasztónak minősülő vállalkozás esetében
Amennyiben az Fgytv. rendelkezései alapján Fogyasztónak minősülő vállalkozásnak minősülsz és panaszod, kifogásod van termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban, úgy a fogyasztói jogvita bíróságon kívüli rendezése céljából eljárást kezdeményezhetsz a székhelyed szerint illetékes békéltető testületnél (lásd 5.2. pont), illetve a székhelyünk szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez is fordulhatsz, valamint jogosult vagy a fogyasztói jogvitából származó követelésed bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. A székhelyed alapján jogosult vagy másik békéltető testülethez fordulni a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Az illetékes békéltető testületek elérhetőségét jelen ÁSZF 1. számú melléklete tartalmazza. Szolgáltatóként kötelesek vagyunk a békéltető testületi eljárásokban részt venni és együttműködni Veled. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
6. Felelősség
Fontos tudnod, hogy szolgáltatásaink igénybevételével elfogadod, hogy azokat kizárólag a saját kockázatodra használod, valamint elfogadod, hogy nem vállalunk felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, továbbá nem felelünk azért sem, ha az internetkapcsolatod minősége, hibája, megszakadása miatt kimarad, akadozik a szolgáltatásunk. Tudnod kell, hogy kizárunk minden felelősséget az általad tanúsított magatartásokért, felhasználóként köteles vagy gondoskodni arról, hogy a szolgálatásaink használata során, különösen ideértve a Facebook oldal használatát, harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértsd, saját magatartásodért kizárólag és teljes mértékben Te felelsz.
Fontos, hogy tudd, hogy az általad szolgáltatásaink használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például a Facebook oldalunkon), jogosultak vagyunk ellenőrizni, de ez nem kötelezettségünk. A közzétett tartalmak tekintetében jogosultak vagyunk, de nem vagyunk kötelesek jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. Tájékoztatunk, hogy az általad megadott személyes adatokat mi nem ellenőrizzük, azok valódiságáért és helyességéért felelősséggel Te tartozol. Nem vagyunk felelősek azért, ha valóságnak nem megfelelő vagy hibás, téves, hamis adatokat adtál meg részünkre, az abból eredő károkért felelősséggel Te tartozol.
Vásárlóként köteles vagy gondoskodni arról, hogy az általad megadott e-mail cím és telefonszám működőképes legyen, valamint amennyiben valamely oknál fogva adataidban változás áll be, köteles vagy azok módosításáról intézkedni. Ezen kötelezettségek elmulasztásából eredő károkért Szolgáltatóként felelősség nem terhel minket.
Tájékoztatunk, hogy a Honlap, a Facebook oldal, illetve a Hírlevél, Direkt marketing megkeresés olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért mi nem vállalunk felelősséget.
Tudnod kell, hogy az Internet globális jellege miatt elfogadod, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit figyelembe véve vagy köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység az államod joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Téged, mint Ügyfelet terhel a felelősség.
Amennyiben a Honlapon kifogásolható tartalmat észlelsz, köteles vagy azt haladéktalanul jelezni nekünk. Ha a jóhiszemű eljárásunk során a jelzést megalapozottnak találjuk, jogosultak vagyunk az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Nyomatékosan ajánljuk, hogyha rendelkezel vásárlói fiókkal, rendszeresen módosítsd jelszavadat és azt senkinek ne add ki, mások által hozzáférhető helyen ne tárold. A jelszó elvesztéséből eredő károkért nem vállalunk felelősséget. Ha van vásárlói fiókod, a belépési azonosító (e-mail cím) és jelszó titkos és biztonságos kezelésével kapcsolatosan kizárólagos felelősség Téged terhel. Ezen adataidat nem adhatod ki harmadik félnek, és nem használhatod más azonosítóját, jelszavát ill. nem kísérelheted meg más hozzáférésének használatát. Teljes körű felelősség terhel az azonosító és jelszó párossal ill. azon keresztül történő mindennemű vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. Vállalod, hogy haladéktalanul értesítesz minket adataidnak bármilyen illetéktelen felhasználásáról, illetve a biztonság egyéb módon való megsértéséről. Nem vagyunk felelősségre vonhatóak az azonosítód és jelszavad párosának illetéktelen felhasználásából eredő bármiféle kárért.
Szolgáltatóként nem felelünk azért, ha a Te vagy képviseletedben eljáró személy (meghatalmazott, alkalmazott, kivitelező, stb.) nem megfelelő terméket rendel(sz) Webshopunkból, illetve téves rendelést ad(sz) le Webshopunkban és ebből eredően károd/kára keletkezik.
Szolgáltatóként nem felelünk továbbá a Te vagy képviseletedben eljáró személy (meghatalmazott, alkalmazott, kivitelező, stb.) által okozott hibáért, így különösen a rendeltetésszerű használat során fellépő sérülések következtében beálló értékcsökkenésért, szándékos károkozásért, hanyag kezelésért, nem megfelelő munkakörnyezetben való rendeltetésellenes használatért, helytelen használatért, nem megfelelő üzembe helyezésért, javításért.
Szolgáltatóként szerződésszegés esetén Veled szemben kizárólag az előrelátható kárért felelünk. A kár előrelátható, amennyiben egyértelmű következménye az általunk tanúsított magatartásnak. Az előreláthatóságnak a szerződéskötéskor kell fennállnia.
Szolgáltatóként a kötelező jogszabályi előírásokon és a jelen ÁSZF rendelkezésein túl semmilyen további jótállást, szavatosságot nem vállalunk a megrendelt termékre. Ezen felül Szolgáltatóként kizárjuk különösen arra vonatkozó felelősségünket, hogy a megrendelt és megvásárolt termék az általad kívánt célra alkalmas-e.
7. Vis maior
Nem tartozunk felelősséggel olyan Téged (ideértve Ügyfeleinket, Vásárlóinkat is) vagy egyéb harmadik személyt ért kárért, vagy egyéb hátrányos következményért, illetve ezen személyeket hátrányosan érintő késedelemért, egyéb nem szerződésszerű teljesítésért, amely hatókörünkön kívül eső, elháríthatatlan okból keletkezik (vis maior). Vis maiornak minősül bármely olyan esemény, körülmény vagy események/körülmények kombinációja, amelyek oka előre nem látható és az általa érintett Fél akaratától függetlenül következik be, az egyik Fél felróható magatartására sem vezethető vissza, feltéve, hogy azt az érintett Fél megelőzni vagy elhárítani kellő gondossággal nem tudja és az a szerződéses jogviszonyból eredő bármely kötelezettség teljesítését korlátozza, akadályozza vagy lehetetlenné teszi (pl.: háború, sztrájk, természeti vagy ipari katasztrófa, járvány, karantén korlátozások, tűzvész, szükségállapot, stb.). Nem vagyunk felelősek a Vis maior-ból eredő károkért vagy egyéb hátrányos következményekért akkor sem, ha a Vis maior események közreműködőinket (alvállalkozóinkat) hátráltatják vagy akadályozzák. A Vis maior esemény bekövetkezte esetén haladéktalanul írásban tájékoztatunk az előzetesen megadott kapcsolattartási elérhetőségeden. Fontos, hogy nem kell figyelembe venni a határidők kapcsán azt az időszakot, amikor a jogviszonyhoz kapcsolódó kötelezettségének teljesítésére a Vis maior körülmények következtében nem képes az érintett Fél, így szerződéses kötelezettségeink szünetelnek a Vis maior ideje alatt és a teljesítési határidők ennek megfelelően módosulnak és a Vis maior esemény elhárításának idejével meghosszabbodnak. Törekszünk arra, hogy a megrendelt Termékek ésszerű időn belül eljussanak Hozzád. Amennyiben a szállítás az érdekkörünkön kívüli esemény (Vis maior) miatt nem teljesül, tájékoztatunk Téged a kiszállítás várható új időpontjáról a megadott elérhetőségeiden.
8. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatásaink elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltatóként mi vagyunk a szerzői jogi jogosultjai a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy az előzetes írásbeli hozzájárulásunk esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az előzetes írásbeli engedélyünkkel lehetséges.
Jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Neked, mint Ügyfélnek, a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az előzetes írásbeli engedélyünk nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók. Szolgáltatóként fenntartjuk minden jogunkat szolgáltatásaink minden elemére, különös tekintettel az www.suparuhaz.hu domainnévre, az ehhez tartozó aldomainekre, az általunk foglalt minden más domainnévre (www.supboard.hu, www.funwater.hu, www.supwebshop.eu), annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely az adatbázisunk kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre külön engedélyt adunk.
9. Adatvédelem
Tájékoztatunk, hogy személyes adataidat az adatvédelemre vonatkozó szabályok szigorú betartása mellett, az Adatkezelési tájékoztatónk szerint kezeljük, kizárólag az adatkezelés céljának elérése érdekében, és kizárólag csak a szükséges mértékben és ideig, különleges adatokat pedig nem kezelünk. Felhívjuk a figyelmedet, hogy a jelen ÁSZF elfogadásával egyidejűleg az Adatkezelési tájékoztatónkat is elfogadod, ezért kérjük, hogy figyelmesen olvasd el az Adatkezelési tájékoztatónkat is. A mindenkor hatályos Adatkezelési tájékoztatónk ezen a linken érhető el:
https://www.suparuhaz.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
Fontos, hogy Ügyfeleink a szolgáltatásaink igénybevételével egyidejűleg megismerik és tudomásul veszik az Adatkezelési tájékoztatónk tartalmát.
Tájékoztatunk, hogy a Honlapon található cookie-kkal kapcsolatos további információkat a Cookie tájékoztatónkban találod, melyet az alábbi linken érhetsz el: https://www.suparuhaz.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
10. Tulajdonjog fenntartása
A teljes vételár (beleértve a járulékos költségek) kifizetéséig a megrendelt termék tulajdonjogát fenntartjuk, az a megrendelés végösszegének kifizetésével száll át Rád, mint Vásárlóra, utánvétes fizetési opció esetén a kézbesítés helyszínén. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a birtokodba kerül, felelősséggel tartozol irányunkba mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
11. Vegyes rendelkezések
A jelen ÁSZF alkalmazásában a magyar jog az irányadó.
Jelen ÁSZF minden rendelkezése önállóan értelmezendő. Abban az esetben, ha valamely bíróság vagy hatóság döntéséből eredően egyes részei a továbbiakban nem alkalmazandóak, a fennmaradó rendelkezések továbbra is érvényesek és joghatás kiváltására alkalmasak maradnak.
Fontos, hogy a köztünk és közted, mint Vásárló között, illetve az egyéb szolgáltatásainkat igénybe vevők között létrejövő jogviszonyban írásbeli kommunikációnak számít a székhelyünkre és a megrendelésedkor megjelölt számlázási címedre, valamint az egyéb szolgáltatásainkat igénybe vevők esetén az általuk részünkre megadott számlázási címre küldött levél, illetve a jelen ÁSZF 1. pontjában megjelölt e-mail címünkre és a megrendelésedkor rögzített e-mail címedre, egyéb szolgáltatásainkat igénybe vevők esetén az általuk részünkre megadott e-mail címükre küldött e-mail is.
Tájékoztatunk, hogy a jogviszonnyal kapcsolatban egymásnak megküldött, postai írásbeli értesítéseket közöltnek kell tekinteni, ha azt a címzettnek átvételi elismervénnyel bizonyíthatóan átadták, vagy a postára adást követő 5. napon, akkor is, ha a küldeményt a címzett jelen ÁSZF szerint irányadó címére igazoltan (ajánlott-tértivevényes levél formájában) feladták és a kézbesítés a címzettnek az érdekkörében felmerült okból („nem kereste”, „elköltözött”, „ismeretlen” jelzés miatt) nem volt kézbesíthető.
Nem minősül valamely jogról való lemondásnak, ha valamely Vásárlói kötelezettségszegésedből eredő jogunkat vagy igényünket Veled szemben nem vagy nem azonnal érvényesítjük.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.
12. Az ÁSZF hatálya és módosítása
Tájékoztatunk, hogy a jelen ÁSZF kizárólag elektronikus formában, folyamatosan elérhető az alábbi linken: https://www.suparuhaz.hu/aszf/, és a jelen ÁSZF rendelkezései 2021.05.01. napjától kezdődően hatályosak. Tájékoztatunk, hogy a szolgáltatásainkat igénybe vevőkre a szolgáltatás időpontjában érvényes ÁSZF rendelkezései az irányadók, azaz a megrendelésekre a megrendelés elküldés időpontjában érvényes ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni. Fenntartjuk a jogot jelen ÁSZF rendelkezéseinek egyoldalú módosítására, mely változásokról kellő időben előre tájékoztatjuk a Webshopunk látogatóit, megjelölve az ÁSZF módosuló részeit, és a módosított ÁSZF elérhetőségét, valamint a módosítás hatályba lépésének napját is.
1.sz. melléklet – Illetékes békéltető testületek
1. Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bodnár József E-mail:kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu | 11. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu |
2. Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532 Fax száma: (76) 501-538 Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu | 12. Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Elnök: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu |
3. Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Elnök: Dr. Bagdi László E-mail: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu | 13. Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Elnök: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu |
4. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Elnök: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu | 14. Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Telefonszáma: 06-1-269-0703 Fax száma: 06-1-269-0703 Elnök: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu |
5. Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu | 15. Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Elnök: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu |
6. Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu | 16. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu |
7. Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu | 17. Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E-mail cím: kamara@tmkik.hu |
8. Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Elnök: Horváth László E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu | 18. Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: vmkik@vmkik.hu |
9. Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu | 19. Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 814-111 Fax száma: (88) 412-150 Elnök: Dr. Vasvári Csaba E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu |
10. Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Elnök: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu | 20. Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Elnök: Dr. Molnár Sándor E-mail cím: zmkik@zmkik.hu |